Columniste Eefke Peeters.
Columniste Eefke Peeters.

Mooi prijskaartje

  Column

Ik was onlangs met mijn oudste dochter voor haar 16e verjaardag een weekendje naar Antwerpen. Een prachtige stad die bekendstaat om de beste chocolade, unieke mode en natuurlijk diamanten. We gingen even etalageshoppen bij de vele juweliers om ons buikpijn te lachen over de prijzen. Zo'n slordige 26.000 euro voor een ieniemienie drankflacon waar overigens geen diamant op te bekennen was. Aardig prijsje voor een item waar amper een shotglaasje in zou passen en je vervolgens wegmoffelt in je jaszak, nietwaar? In de modewijk aangekomen zag ik een leuk shirtje voor mijn vriend, grappig met bananen en duiveltjes erop. Toen ik twijfelde of het naast grappig ook echt draagbaar was zag ik het prijskaartje. Van €46,50 voor €35,50. Ik liet het aan Ella zien, die mij met grote ogen aankeek: 'Beetje prijzig toch?' Pas toen zag ik dat ik de komma verkeerd las. Het was slechts €335,00 euro. 'Wel een goede aanbieding,' mompelde ik en hing het terug. En dit was serieus nog een van de meest betaalbare winkels in die wijk. Absoluut leuk om eens te snuffelen, maar ik begrijp dat niet. Kwaliteit en originaliteit, dat snap ik, maar een merk zoals Balr waar je 80 euro betaalt voor badslippers? Ik snap het niet. I know, ik word een oud zeikwijf, maar dat is 175 gulden voor badslippers! Dat is natuurlijk een prachtig staaltje marketing dat de oud-international Demy de Zeeuw heeft uitgerold met dit merk, dat meer liefst 20 miljoen euro heeft omgezet. Dat je een statement wilt maken snap ik, ik hoop alleen dat iedereen en vooral de jeugd beseft dat dit niet de standaard is (of zou moeten zijn). Ik moet denken aan de trouwjurk die de Zeeman een tijd geleden aanbood en wat echt een hype werd. Dat was tof. Zeker omdat een bruiloft zou moeten draaien om liefde en niet om het duurste van het duurste te hebben. De wereld hangt natuurlijk aan elkaar van Influencers die in Versace en Gucci gehuld de leukste foodtentjes promoten. Ik zit ook op Instagram en ben steeds meer aan het bloggen. Mijn streven is om in 2020 ook een influencer te zijn. Dat andere vrouwelijke ondernemers en moeders graag dat willen dragen wat ik draag. Dan begin ik met het promoten van de stijlvolle Nabaiji-badslippers voor €3,89 en ja, de komma staat goed!

Meer berichten